GENG BUDAK SEKOLAH

SELAMAT DATANG KE GENG BUDAK SEKOLAH
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 ...EGO DLM CINTE...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin


Posts : 192
Join date : 02/12/2010
Age : 21
Location : ...TAMPOI,JAY BEE...

PostSubject: ...EGO DLM CINTE...   Thu Dec 02, 2010 8:55 pm

Ada nada marah di balik telingaku. Aku tahu dia marah. Aku pun marah! Aku tahu dia duka. Aku pun duka! Tapi marahnya menambah kedukaanku... Aku.. sampai hatimu berkata begitu...

Kamu, aku ingin bercerita seperti masa-masa silam. Gelak tawamu, rajuk manjamu sering hadir menggugat emosi kini. 5 tahun bersama... 5 minit sebentar tadi telah berlalu semudah kata. Antara kau dan aku.. kini tiada apa.

Egolah yang harus dipersalahkan. Ego menyebab kita berantakan. Aku kehilangan kau dalam perhitungan yang kita tak tersangkakan. Aduh.. Jiwaku dipanah asmara kesakitan!

"Awak.. saya telah ditunangkan tempohari. Pertunangan yang ditetapkan tanpa memberi peluang kepada saya..."

- Dengan siapa..?

"Seorang saudara. Tapi sampai sekarang kami tak pernah bersua muka..."

- Dia tak pernah hubungi awak..?

"Ada, malam nak bertunang. Semuanya dah terlambat.. Kalau saya nak bantah sekalipun semuanya dah siap.. Tinggal nak sarung cincin di jari sahaja..."

- Awak suka..?

"Kalau suka, takkan saya sengsara.."

Kau bagai tenang menerimanya walau nampak riak gelora di muka. Tak daya aku nak bercerita di malam pertunangan itu aku akan di tunangkan. Nanti lebih parah hati ku di sini dan lebih luka hati mu di sana.

- Keluarga awak dah nampak mana kebahagiaan yang akan awak kecapi. Terimalah dia dengan hati terbuka. Tak semestinya awak dan dia tiada bahagia..

"Awak...."

- Jangan jadi anak durhaka. Ikutlah kata ibu bapa. Tak bahagia rumah tangga andai tiada restu mereka...

"Awak..."

Aku kelu lidah berbahasa. Kau bagai jujur menyusun kata. Jujurkah kamu mendoakan kebahagiaanku?

"Awak... saya tak suka macam ni... Mereka patut bercerita pada saya terlebih dahulu. Tak patut menetapkan jodoh saya begini.. Saya ada hak membuat pilihan... Tapi bila balik.. semuanya tersedia... saya tak mampu berkata apa...."

- Nak salahkan siapa..? Dulu lagi saya cuba memberi jalan kepada awak. Tapi awak bagai mengelak...

"Awak tak pernah mengaku..."

- Takkan awak tak fahamkannya yang saya sukakan awak. Saya cintakan awak sedari dulu...

"Saya kira sekarang masa yang sesuai buat kita..."

- Tapi dah terlambat, kan..?

Dia salahkan ku. Katanya aku tidak memahami perasaannya padaku. Mengapa tidak diluahkan saja. Suka kata suka, tidak aku tergila-gila. Cinta kata cinta, tidak aku tertanya-tanya. Kini aku dalam dilemma dan aku terpenjara dalam dunia cinta. Aku terpaksa menggadai cinta yang ku suka kepada cinta terpaksa. Aduh.....

Kamu... Tidak perasankah kamu bahawa ego kita menebal dari dulu. Kamu menolak aku kerana katamu dulu kamu ini tiada apa di sisiku. Jauh bagai langit dengan bumi. Beda bagai pipit dengan enggang. Tapi bilangku... tak salah kita berkawan terlebih dahulu.. jodoh, Tuhan Yang Esa menentukan. Itu tatkala sayang berputikkan...

Kemudian hatiku berbunga cinta...

Ego pulak hatiku mengatakan perigi tidak perlu mencari timba. Biar timba datang menyerah diri waktu timba memerlukan perigi. Tapi asalnya, kami tetap bersama. Riak kami seperti memang bercinta.. Tapi tak pernah mengaku ya!

"Awak... saya masih perlukan awak. Jangan elak dari bertemu dengan saya... Saya tak sanggup kecewa..."

- Cukuplah setakat ini. Kita tak usah menambah luka dalam jiwa..

"Awak tinggalkan saya kecewa sendirian...."

- Sendiri lebih baik berdua tapi tak boleh bersama...

"Awak kejam...."

- Kejam lebih elok dari simpati yang memakan diri....

"Awak......!"

Aku menangis lagi...

Cinta. Perlukah diluahkan? Tak fahamkah dengan gerak geri kita yang memang kita bercintaan. Aduh.... aku karam dalam gelora yang kita ciptakan!

- Terimalah dia seadanya, tak semestinya tiada bahagia dengan orang yang awak tak suka...

Cinta tak boleh dipaksa....

"Saya bahagia dengan awak...."

- Dia lebih baik dari saya yang tiada apa...

"Awak menilai cinta saya dengan harta..? Awak melihat saya dengan apa..?"

- Cukuplah... saya tiada apa yang nak dibangga....

"Kita berkawan aja...?"

- Tak boleh.... usah buang masa...

"Lima tahun berlalu itu apa..?"

- Kamu kepunyaannya sekarang!

Aku terkesima... Tak sedarkah aku tunangan orang sekarang..??? Bancau!!!!!

Ya! Aku tunangan orang. Lantaran itu aku berterus terang dengan mu kerana tak mahu ada rasa tak menentu berkocakan di jiwa. Lagi lama ku rahsiakan, lagi tebal dosa rasanya.

Tapi kau membiarkan aku sendiri. Katamu aku akan bahagia kerana mendapat seorang pengganti. Pengganti yang lebih baik lagi. Tahukah kamu... aku bagai badan tidak bernyawa.. bagai akal tidak berjalan memikirkan hari2 ku di masa hadapan... Dan aku juga yang kau salahkan...

Back to top Go down
View user profile http://budaksekolah.forumms.net
 
...EGO DLM CINTE...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
GENG BUDAK SEKOLAH :: ..ABOUT LOVE...-
Jump to: